Återbetalnings- och returpolicy

Ångerrätt och retur

Om du ångrar ditt köp och vill lämna tillbaka varan erbjuder vi 60 dagars öppet köp för privatpersoner. Villkoren om öppet köp gäller ej företag.

Hopely, Asenio AB har ett automatiskt system för skapande av returfraktsedel. Kunden står för returkostnaden och har ansvaret för varan till dess den har överlämnats till fraktbolaget. Returer måste skickas till vår returadress och ska inte skickas till ombud. Endast returer via vårt automatiska system godkänns och återbetalas. Vänligen använd i den mån det är möjligt originalemballaget / e-handelspåsen vid retur.

Har du några frågor, skicka dessa till: hello@hopely.se

Klicka här för att komma till vårt automatiska retursystem.

Vid byten av produkter står vi för frakten tillbaka till kunden. Det kan ta upp till 7 dagar innan din retur hanteras men ofta går det snabbare.

Vid oanvänd vara och obruten förpackning återbetalar vi hela varuvärdet. Öppet köp gäller ej för använda varor. Om förpackningen är bruten och Hopely anser att det skett en värdeminskning har vi möjlighet att göra ett avdrag i relation till värdeminskningen när vi återbetalar dina pengar. Vi informerar om detta i samband med returen.

Har du frågor angående din retur är du alltid välkommen att kontakta oss med e-post: hello@hopely.se

Vi kommer behöva följande information:

 

    • Ordernummer – finns i din orderbekräftelse och på följesedeln:

    • Namn, adress och kontaktuppgift:

    • Namn och antal på de produkter som önskas returneras:

    • Orsak till retur:

Återbetalning

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, dock senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig.

Reklamation

Enligt gällande lagstiftning har du som kund alltid rätt att reklamera eventuella fel inom tre år från inköpsdatumet. Fel ska reklameras inom skälig tid från det att felet upptäcktes. En reklamation som framförs inom två månader från det att felet upptäcks anses alltid ha gjorts inom en skälig tid.

Vid reklamationer vill vi ha in en bild på produkten och skadan samt en kort beskrivning av felet med e-post. Skicka reklamationen till hello@hopely.se.

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta oss. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du hittar i vårt automatiska retursystem.